Мiжнародныя транспартныя калiдоры

Геаграфічнае становішча Беларусі абумовіла яе ролю ў якасці транзітнай дарожнай дзяржавы: рэспубліка знаходзіцца на перакрыжаванні асноўных транспартных маршрутаў, якія злучаюць дзяржавы Заходняй Еўропы з Усходам, рэгіёны Чарнаморскага ўзбярэжжа з краінамі Балтыйскага мора. Тэрыторыю Беларусі перасякаюць 2 транс'еўрапейскіх транспартных калідора, вызначаных па міжнароднай класіфікацыі пад нумарам II (Захад - Усход) і пад нумарам IX (Поўнач - Поўдзень) з адгалінаваннем IXВ.

Аўтамабільная дарога М-1 / Е 30 Брэст - Мінск - мяжа Расійскай Федэрацыі з'яўляецца участкам транс'еўрапейскага транспартнага калідора II Берлін - Варшава - Мінск - Масква - Ніжні Ноўгарад, які злучае Германію, Польшчу, Беларусь і Расію. Гэты транспартны калідор вызначаны Еўрапейскім Саюзам як вышэйшы прыярытэт сярод транс'еўрапейскіх транспартных калідораў ў сувязі з важным значэннем праходзячых па яму гандлёвых патокаў паміж Усходам і Захадам. Працягласць яго па тэрыторыі рэспублікі складае 610 км. Інтэнсіўнасць руху на асобных участках гэтай аўтамабільнай дарогі дасягае 8500-10000 аўтамабіляў у суткі.

Сёння аўтамабільная дарога М-1 / Е30 па тэхнічных параметрах адпавядае міжнародным стандартам, на ёй прымяняюцца самыя сучасныя тэхналогіі і сродкі арганізацыі дарожнага руху. Большай яе частцы нададзены статус дарогі для аўтамабіляў, а значыць, тут павялічана дазволеная максімальная хуткасць руху да 120 км / г, што дазваляе павялічыць прапускную здольнасць дарогі і палепшыць экалагічную абстаноўку.

Аўтамабільная дарога М-8 / Е-95 мяжа Расійскай Федэрацыі - Віцебск - Гомель - мяжа Украіны перасякае тэрыторыю рэспублікі з поўначы на ​​поўдзень, мае працягласць 456 км і з'яўляецца участкам транс'еўрапейскага транспартнага калідора IX, які злучае Фінляндыю, Літву, Расію, Беларусь, Украіну, Малдову, Румынію, Балгарыю і Грэцыю. Адгалінаванне гэтага калідора IХВ Гомель - Мінск - Вільнюс - Клайпеда - Калінінград мае працягласць па тэрыторыі Беларусі 468 км і забяспечвае выхад грузаўладальнікаў з абласцей Усходняй Украіны і Цэнтральнай Расіі да спецыялізаваных марскіх партоў Клайпеды, Вентспілса і Калінінграда.

Варта адзначыць, што на участках транс'еўрапейскіх транспартных калідораў, якія праходзяць па тэрыторыі рэспублікі, маецца сетка аб'ектаў дарожнага сэрвісу. Пашырэнню аб'ёму і павышэнню якасці выконваемых паслуг дзяржава надае асаблівую ўвагу, а прыярытэтам у дадзенай галіне з'яўляецца будаўніцтва комплексаў з поўным наборам сэрвісных паслуг.

Міністэрства транспарту і камунікацый забяспечвае рэалізацыю распрацаванага Міжурадавым саветам дарожнікаў Пратакола аб міжнародных аўтамабільных дарогах СНД, у якім сфармуляваны асноўныя прынцыпы і падыходы да фарміравання і развіцця сеткі міжнародных аўтамабільных дарог Садружнасці; вызначаны меры, накіраваныя на інтэграцыю аўтадарог СНД у Еўрапейскую і Азіяцкую сістэмы аўтамабільных дарог і транспартных калідораў, на стварэнне сучаснай сеткі аб'ектаў дарожнага сэрвісу і аказання паслуг міжнародным аўтаперавозчыкам, а таксама на арганізацыю ўзаемадзеяння дарожных адміністрацый.

Падтрыманню ў належным стане найважнейшых міжнародных транспартных магістраляў Міністэрства транспарту і камунікацый пастаянна надае самую сур'ёзную ўвагу і, зыходзячы з наяўных магчымасцяў, вылучае неабходныя рэсурсы і фінансавыя сродкі для павышэння тэхнічнай абсталяванасці і эксплуатацыйнага стану транс'еўрапейскіх калідораў. Прадпрыемствы галіны робяць усё магчымае, каб праезд па міжнародным магістралям быў максімальна бяспечным, хуткім і больш камфортным. Галоўныя дарогі рэспублікі - гэта візітная картка краіны, сапраўдны здабытак беларускага народа, таму дарожнікі стараюцца не толькі яго захаваць, але і прымножыць.

Пастаянныя ўдасканаленні, якія праходзяць па тэрыторыі рэспублікі міжнародных транспартных калідораў, зручнасць, камфорт і бяспека руху па іх прыцягваюць у краіну транзітныя транспартныя патокі. З кожным годам усё больш перавозчыкаў выбіраюць аўтамабільныя дарогі Рэспублікі Беларусь.