Ці патрэбна ліцэнзія для ажыццяўлення перавозак пасажыраў аўтамабілем-таксі?
У адпаведнасці з Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва» прадастаўленне паслуг па перавозках пасажыраў і багажу аўтамабільным транспартам (за выключэннем ажыццяўлення такіх перавозак у рэгулярных зносінах, а таксама - для забеспячэння ўласных патрэб юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў) аднесена да відаў эканамічнай дзейнасці, аб пачатку ажыццяўлення якіх суб'ектам гаспадарання уяўляецца паведамленне ў мясцовы выканаўчы і распарадчы орган.
У адпаведнасці з выкладзеным, аўтамабільныя перавозкі пасажыраў аўтамабілямі-таксі з 26 лютага 2018 г. не падлягаюць ліцэнзаванню.
Ці патрабуецца праходжанне штодзённага перадрэйсавага тэхнічнага агляду транспартнага сродку пры ажыццяўленні перавозак пасажыраў?
Згодна з пунктам 231 Правілаў аўтамабільных перавозак пасажыраў аўтамабільны перавозчык павінен забяспечыць кантроль тэхнічнага стану транспартнага сродку перад пачаткам працы. Допуск да аўтамабільных перавозках пасажыраў транспартных сродкаў, якія знаходзяцца ў тэхнічна няспраўным стане, забараняецца.
Ці патрабуецца праходжанне штодзённага перадрэйсавага медыцынскага агляду кіроўцы пры перавозцы пасажыраў?
У адпаведнасці з пунктам 27 Правілаў аўтамабільных перавозак пасажыраў, зацверджаных пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30 чэрвеня 2008 года № 972, кіроўца дапускаецца аўтамабільным перавозчыкам да выканання перавозак пасажыраў пасля праходжання ва ўстаноўленым парадку абавязковага медыцынскага пераагляду кіроўцаў механічных транспартных сродкаў, а таксама перадрэйсавага медыцынскага абследавання перад пачаткам працы.
Ці трэба весці ўлік правядзення штодзённага перадрэйсавага медыцынскага агляду кіроўцы і тэхнічнага агляду транспартнага сродку?
У сувязі з уступленнем у сілу Дэкрэта № 7 пуцявыя лісты адмененыя. Пры гэтым, суб'ект гаспадарання мае права самастойна ўсталяваць парадак уліку праходжання перадрэйсавага медыцынскага абследавання перад пачаткам працы і кантролю тэхнічнага стану транспартнага сродку, у тым ліку - распрацаваць і зацвердзіць ўласныя формы дакументаў у рамках ўліковага палітыкі.
Ці неабходна выкарыстанне жоўтых рэгістрацыйных знакаў тып 13?
У сувязі з адменай ліцэнзавання ў частцы ўнутрырэспубліканскіх аўтамабільных перавозак пасажыраў у нерэгулярных зносінах і аўтамабільных перавозак пасажыраў аўтамабілямі-таксі, пры выкананні такіх перавозак выкарыстанне рэгістрацыйных знакаў тып 13 (жоўтыя нумары) з'яўляецца неабавязковым.
Ці неабходна запаўненне шляхавых лістоў?
Згодна з падпунктам 4.5. пункта 4 Дэкрэта № 7 суб'екты гаспадарання пры ажыццяўленні транспартнай дзейнасці выконваюць аўтамабільныя перавозкі без афармлення пуцявых лістоў.