Функцыi i задачы

Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь (далей - Мінтранс) з'яўляецца рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання і падпарадкоўваецца Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь.

У адпаведнасці з Палажэннем аб Міністэрстве транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь, зацверджаным Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 31.07.2006 N 985, Мінтранс ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам дзяржаўнае рэгуляванне і кіраванне ў галіне аўтамабільнага, марскога, унутранага воднага, за выключэннем маламерных суднаў, чыгуначнага, гарадскога электрычнага транспарту і метрапалітэна, грамадзянскай авіяцыі і выкарыстання часткі паветранай прасторы Рэспублікі Беларусь, якая ва ўстаноўленым парадку вызначана для паветраных трас, мясцовых паветраных ліній, раёнаў выканання авіяцыйных работ, аэрадромаў грамадзянскай авіяцыі і аэрапортаў, дарожнай дзейнасці, дзейнасці юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, якія выконваюць:

  • - перавозачную і транспартна-экспедыцыйную дзейнасць;
  • - работы(паслугі), звязаныя з абслугоўваннем пасажыраў, грузаў, транспартных сродкаў, рамонтам транспартных сродкаў і тэхналагічнага абсталявання;
  • - абследаванне, праектаванне, узвядзенне, рэканструкцыю, рамонт, ўтрыманне рэспубліканскіх аўтамабільных дарог, аб'ектаў авіяцыі, унутраных водных шляхоў, суднаходных гідратэхнічных збудаванняў і партоў;
  • - навуковыя даследаванні;
  • - падрыхтоўку кадраў;
  • - інфармацыйнае забеспячэнне;
  • - іншыя работы ў гэтай вобласці (далей - вобласць транспартнай дзейнасці).

Асноўнымі задачамі Мінтранса з'яўляюцца:

  • - рэалізацыя адзінай дарожна-транспартнай палітыкі, накіраванай на стварэнне ўмоў для задавальнення патрэбаў эканомікі і насельніцтва ў транспартных паслугах, з улікам мінімізацыі шкоднага ўздзеяння на навакольнае асяроддзе;
  • - ажыццяўленне дзяржаўнага рэгулявання дзейнасці ў галіне аўтамабільнага, марскога, унутранага воднага, за выключэннем маламерных суднаў, чыгуначнага, гарадскога электрычнага транспарту і метрапалітэна, грамадзянскай авіяцыі і выкарыстання часткі паветранай прасторы Рэспублікі Беларусь, якая ва ўстаноўленым парадку вызначана для паветраных трас, мясцовых паветраных ліній, раёнаў выканання авіяцыйных работ, аэрадромаў грамадзянскай авіяцыі і аэрапортаў, дарожнай дзейнасці, лагістычнай сістэмы Рэспублікі Беларусь, а таксама стварэнне ўмоў для развіцця арганізацый усіх формаў уласнасці, якія ажыццяўляюць дзейнасць у названых галінах;
  • - распрацоўка і рэалізацыя сумесна з зацікаўленымі рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання, іншымі дзяржаўнымі арганізацыямі, падпарадкаванымі Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі праграм развіцця ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - правядзенне сумесна з зацікаўленымі рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання, іншымі дзяржаўнымі арганізацыямі, падпарадкаванымі Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі аналізу дзейнасці і распрацоўкі прагнозаў развіцця ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - ажыццяўленне развіцця змешаных перавозак, садзейнічанне ўсталяванню прамых сувязяў паміж транспартнымі арганізацыямі Рэспублікі Беларусь і іншых дзяржаў, прыцягненне інвестыцый;
  • - правядзенне ў галіне транспартнай дзейнасці эканамічнай, навукова-тэхнічнай і сацыяльнай палітыкі;
  • - фарміраванне і ўдасканаленне прававых асноў функцыянавання ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - забеспячэнне эфектыўнага кіравання рэспубліканскай уласнасцю ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - павышэнне эфектыўнасці і канкурэнтаздольнасці экспарту ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - развіццё міжнароднага супрацоўніцтва і знешнеэканамічных сувязяў, у тым ліку тавараправоднай сеткі за мяжой, па пытаннях, аднесеных да кампетэнцыі Мінтранса;
  • - прыцягненне знешніх дзяржаўных пазык (крэдытаў) у галіне транспартнай дзейнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

Мінтранс у адпаведнасці з ускладзенымі на яго асноўнымі задачамі:

  • - забяспечвае рэалізацыю навукова-тэхнічнай і інвестыцыйнай палітыкі ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - садзейнічае ва ўстаноўленым парадку дэманапалізацыі, фарміраванню канкурэнтнага асяроддзя, падтрымцы і развіццю прадпрымальніцтва ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - забяспечвае правядзенне адзінай дзяржаўнай палітыкі ў галіне транспартна-экспедыцыйнай дзейнасці, развіццё і удасканаленне транспартна-экспедыцыйных паслуг, лагістычнай сістэмы Рэспублікі Беларусь;
  • - распрацоўвае і рэалізуе ў межах сваёй кампетэнцыі стратэгіі і праграмы развіцця экспарту ў галіне транспартнай дзейнасці, фарміравання і перспектыўнага развіцця міжнародных транспартных калідораў, якія праходзяць праз тэрыторыю Рэспублікі Беларусь;
  • - забяспечвае развіццё вытворчасці і экспарту навукаёмістай і высокатэхналагічнай прадукцыі ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - забяспечвае таварную і геаграфічную дыверсіфікацыю экспарту ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - ажыццяўляе вывучэнне і прагназаванне змяненняў кан'юнктуры замежных рынкаў па пытаннях, аднесеных да кампетэнцыі Мінтранса;
  • - вызначае заказчыка работ па дэталёвай выведцы радовішчаў агульнараспаўсюджаных карысных выкапняў, якія выкарыстоўваюцца ў дарожным будаўніцтве, з запасамі па кожнаму радовішчу звыш 3 млн. тон, складанні тэхніка-эканамічных абгрунтаванняў мэтазгоднасці распрацоўкі радовішчаў названых карысных выкапняў, тэхналогій іх здабычы і перапрацоўкі, а таксама па распрацоўцы радовішчаў;
  • - садзейнічае развіццю абавязковага і добраахвотнага страхавання ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам функцыі кампетэнтнага органа па рэалізацыі міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь па пытаннях, аднесеных да кампетэнцыі Мінтранса;
  • - ажыццяўляе ва ўстаноўленым парадку выдачу спецыяльных дазволаў (ліцэнзій) на ажыццяўленне адпаведных відаў дзейнасці, кантралюе выкананне ўмоў гэтых дазволаў (ліцэнзій);
  • - распрацоўвае праекты нарматыўных прававых актаў у галіне транспартнай дзейнасці;
  • - у межах сваёй кампетэнцыі выдае загады, прымае пастановы, іншыя нарматыўныя прававыя акты (інструкцыі, палажэнні, статуты, правілы), утверждаемые пастановамі і загадамі;
  • - кантралюе ў межах сваёй кампетэнцыі выкананне нарматыўных прававых актаў у галіне транспартнай дзейнасці, праводзіць аналіз практыкі іх прымянення і на яго аснове распрацоўвае прапановы па ўдасканаленні гэтых актаў;
  • - ва ўстаноўленым парадку фармуе інавацыйны фонд і пазабюджэтны цэнтралізаваны інвестыцыйны фонд, ажыццяўляе кантроль за мэтавым выкарыстаннем сродкаў гэтых фондаў;
  • - забяспечвае мэтавае выкарыстанне сродкаў рэспубліканскага і мясцовых дарожных фондаў;
  • - праводзіць работу па ўдасканаленні коштаўтварэння, фінансавання і крэдытавання ў галіне транспартнай дзейнасці, распрацоўвае і сцвярджае індэксы кошту будаўніцтва аб'ектаў дарожнага гаспадаркі, іншых відаў работ, якія выконваюцца на аўтамабільных дарогах агульнага карыстання, арганізуе кантроль за прымяненнем гэтых індэксаў;
  • - ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам рэгуляванне цэн (тарыфаў) на будаўнічыя матэрыялы, вырабы, канструкцыі, працы і паслугі, якія выкарыстоўваюцца (якія выконваюцца, аказваюцца) пры будаўніцтве і ўтрыманні аўтамабільных дарог, мастоў і тунэляў, якія фінансуюцца цалкам або часткова за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовых бюджэтаў, у тым ліку дзяржаўных мэтавых бюджэтных фондаў, а таксама дзяржаўных пазабюджэтных фондаў, знешніх дзяржаўных пазык і знешніх пазык, прыцягнутых пад гарантыі Урада Рэспублікі Беларусь, крэдытаў банкаў Рэспублікі Беларусь пад гарантыі Урада Рэспублікі Беларусь, аблвыканкамаў і Мінскага гарвыканкама;
  • - ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам вядзенне дзяржаўнай статыстыкі ў дачыненні да дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Мінтрансу (далей - дзяржаўныя арганізацыі), а таксама па іншых пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю Мінтранса, па формах нецэнтралізаваных дзяржаўных статыстычных назіранняў;
  • - арганізуе распрацоўку, ўзгадненне і экспертызу бізнес-планаў развіцця дзяржаўных арганізацый, інвестыцыйных праектаў, у тым ліку з удзелам замежнага капіталу, і кантроль за іх рэалізацыяй;
  • - удзельнічае ў рэалізацыі адзінай дзяржаўнай палітыкі ў галіне бухгалтарскага ўліку і справаздачнасці;
  • - ажыццяўляе метадалагічнае кіраўніцтва бухгалтарскім улікам і справаздачнасцю ў арганізацыях, якія ажыццяўляюць віды эканамічнай дзейнасці ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - прымае па ўзгадненню з Міністэрствам фінансаў нарматыўныя прававыя акты, якія ўстанаўліваюць асаблівасці бухгалтарскага ўліку і справаздачнасці ў арганізацыях, якія ажыццяўляюць транспартную дзейнасць;
  • - прымае ва ўстаноўленым парадку меры па ўдасканаленні ўмоў аплаты працы ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - рэалізуе ў адпаведнасці з заканадаўствам правы на валоданне, карыстанне і распараджэнне маёмасцю, што знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці;
  • - ажыццяўляе кіраўніцтва дзяржаўнымі арганізацыямі, забяспечвае сумесна з кіраўнікамі гэтых арганізацый іх эфектыўную дзейнасць;
  • - ажыццяўляе ва ўстаноўленым парадку ведамасны кантроль за адпаведнасцю патрабаванням заканадаўства дзейнасці, што ажыццяўляецца ўваходзяць у сістэму Мінтранса арганізацыямі, у тым ліку іх адасобленымі падраздзяленнямі, якія маюць уліковы нумар плацельшчыка, прымае меры па забеспячэнню эфектыўнага выкарыстання і захаванасці замацаванай за імі дзяржаўнай маёмасці;
  • - вызначае на падставе актаў заканадаўства для дзяржаўных арганізацый парадак кіравання дзяржаўнай маёмасцю, распрацоўвае эканамічныя нарматывы эфектыўнасці гаспадарання, забяспечвае кантроль за іх прымяненнем;
  • - удзельнічае ва ўстаноўленым парадку ў раздзяржаўленні і прыватызацыі аб'ектаў у галіне транспартнай дзейнасці, якія знаходзяцца ў рэспубліканскай уласнасці, ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам кіраванне прыналежнымі Рэспубліцы Беларусь і перададзенымі ў ўстаноўленым парадку ў кіраванне Мінтранса акцыямі (далямі ў статутных фондах) гаспадарчых таварыстваў, згодна з дадаткам, прызначае прадстаўнікоў дзяржавы ў органах кіравання гэтых юрыдычных асоб, забяспечвае кантроль за іх дзейнасцю;
  • - узаемадзейнічае з галіновымі прафесійнымі саюзамі, заключае адпаведныя галіновыя тарыфныя пагадненні;
  • - праводзіць дзяржаўную кадравую палітыку па камплектаванню высокакваліфікаванымі спецыялістамі дзяржаўных арганізацый і цэнтральнага апарата Міністэрства, забяспечвае іх падбор і расстаноўку. Фарміруе рэзерв кадраў і галіновую сістэму навучання, падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі кадраў;
  • - ажыццяўляе ва ўстаноўленым парадку знешнеэканамічную дзейнасць, яе інфармацыйнае забеспячэнне, праводзіць у адпаведнасці з заканадаўствам перамовы і заключае міжнародныя дагаворы Рэспублікі Беларусь міжведамаснага характару з адпаведнымі органамі замежных дзяржаў і міжнароднымі арганізацыямі;
  • - забяспечвае ўзаемадзеянне з адпаведнымі органамі замежных дзяржаў - гандлёва-эканамічнымі партнёрамі Рэспублікі Беларусь, і перш за ўсё - Расійскай Федэрацыі, па пытаннях, аднесеных да кампетэнцыі Мінтранса;
  • - ажыццяўляе падрыхтоўку прапаноў і рэалізацыі планаў па ўдзеле Рэспублікі Беларусь у інтэграцыйных працэсах у рамках Саюзнай дзяржавы, Садружнасці Незалежных Дзяржаў, Еўразійскай эканамічнай супольнасці, Адзінай эканамічнай прасторы па пытаннях, аднесеных да кампетэнцыі Мінтранса;
  • - удзельнічае ва ўстаноўленым парадку сумесна з зацікаўленымі рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання і іншымі дзяржаўнымі арганізацыямі, падпарадкаванымі Ураду Рэспублікі Беларусь, у дзейнасці міжнародных транспартных і лагістычных арганізацый;
  • - арганізуе міжнародныя аўтамабільныя перавозкі і кантроль за іх ажыццяўленнем на аснове дазволаў, якія выдаюцца ў адпаведнасці з міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь аб міжнародным аўтамабільным паведамленні, узгадняе з кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў пытанне аб адкрыцці рэгулярных міжнародных аўтобусных маршрутаў, абменьваецца ва ўстаноўленым парадку дазволамі на ажыццяўленне нерэгулярных пасажырскіх перавозак;
  • - удзельнічае ў распрацоўцы і рэалізацыі мер па павышэнню бяспекі транспартнай дзейнасці і падтрыманню якія знаходзяцца ў эксплуатацыі транспартных сродкаў у тэхнічна спраўным стане;
  • - забяспечвае мабілізацыйную падрыхтоўку ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - прымае ў адпаведнасці з заканадаўствам рашэння аб праектаванні і развіцці (узвядзенні, рэканструкцыі) рэспубліканскіх аўтамабільных дарог, аэрадромаў грамадзянскай авіяцыі, аэрапортаў і іншых аб'ектаў у галіне транспартнай дзейнасці;
  • - арганізуе конкурсы прафесійнага майстэрства ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - устанаўлівае парадак вядзення Дзяржаўнага рэестра марскіх суднаў Рэспублікі Беларусь і суднавых кніг, ажыццяўляе рэгістрацыю суднаў, за выключэннем маламерных суднаў;
  • - забяспечвае ва ўстаноўленым парадку правядзенне нагляду за выкананнем патрабаванняў па бяспецы суднаходства суднаў ўнутранага плавання, суднаў змешанага (рака-мора) плавання на ўнутраных водных шляхах, арганізуе тэхнічны нагляд за гэтымі суднамі і іх класіфікацыю;
  • - ажыццяўляе паўнамоцтвы нацыянальнай марской адміністрацыі Рэспублікі Беларусь;
  • - выдае нацыянальнае пасведчанне асобы марака Рэспублікі Беларусь;
  • - садзейнічае правядзенню ва ўстаноўленым парадку конкурсаў на будаўніцтва, рэканструкцыю, пашырэнне і тэхнічнае пераўзбраенне аб'ектаў у галіне транспартнай дзейнасці;
  • - распрацоўвае і сцвярджае ў адпаведнасці з заканадаўствам тэхнічныя нарматыўныя прававыя акты, нормы ў галіне транспартнай дзейнасці, формы шляхавых лістоў пры выкананні аўтамабільнай перавозкі пасажыраў, парадак іх афармлення;
  • - арганізуе ў адпаведнасці з заканадаўствам ва ўзаемадзеянні з зацікаўленымі рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання працы па сертыфікацыі аб'ектаў у галіне транспартнай дзейнасці;
  • - забяспечвае распрацоўку і выкананне праграм і мерапрыемстваў па ахове працы, навакольнага асяроддзя і рэсурсазберажэнню ў галіне транспартнай дзейнасці;
  • - ўзаемадзейнічае і каардынуе дзейнасць рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў па развіццю аўтамабільных дарог агульнага карыстання, паляпшэння іх тэхнічнага ўзроўню і эксплуатацыйнага стану;
  • - прымае ў адпаведнасці з заканадаўствам рашэння аб часовым абмежаванні або часовай забароне руху транспартных сродкаў па аўтамабільных дарогах агульнага карыстання пры стыхійных бедствах, аварыях, у час рамонтна-будаўнічых работ, а таксама ў іншых выпадках, прадугледжаных заканадаўствам;
  • - забяспечвае выдачу спецыяльных дазволаў на праезд цяжкавагавых і (або) буйнагабарытных транспартных сродкаў па аўтамабільных дарогах агульнага карыстання Рэспублікі Беларусь;
  • - ўсталёўвае сезонныя абмежаванні масы і нагрузак на восі транспартных сродкаў з прычыны неспрыяльных пагодна-кліматычных умоў, якія выклікаюць зніжэнне паказчыкаў надзейнасці і бяспекі аўтамабільных дарог агульнага карыстання Рэспублікі Беларусь;
  • - паведамляе ва ўстаноўленым парадку паўнамоцным органам дзяржаў, якія заключылі з Рэспублікай Беларусь міжнародныя дагаворы аб міжнародным аўтамабільным паведамленні, аб нарматыўных прававых актах, якія прадугледжваюць абмежаванне руху або ўстанаўліваюць нарматывы вагавых нагрузак на вось і габарытаў транспартных сродкаў, апавяшчае гэтыя органы аб часе і маршрутах ўвядзення абмежаванняў руху ў сувязі з сезонна-кліматычнымі ўмовамі на рэспубліканскіх аўтамабільных дарогах;
  • - арганізуе спагнанне ў адпаведнасці з заканадаўствам збораў (пошлін) і іншых плацяжоў за праезд па аўтамабільных дарогах агульнага карыстання, устанаўлівае формы бланкаў квітанцый аб спагнанні гэтых плацяжоў, сцвярджае парадак іх запаўнення і выкарыстання;
  • - вядзе Дзяржаўны рэестр аўтамабільных дарог агульнага карыстання Рэспублікі Беларусь, які вызначае парадак яго вядзення, унясення ў яго змяненняў і дапаўненняў, а таксама прадастаўлення інфармацыі, якая ў ім змяшчаецца;
  • - зацвярджае назвы і нумары рэспубліканскіх аўтамабільных дарог;
  • - ажыццяўляе планаванне дарожнай дзейнасці, звязанай з рэспубліканскімі аўтамабільнымі дарогамі, на падставе прагнозаў развіцця дзяржаўнага дарожнага гаспадаркі;
  • - вызначае парадак абследавання і дыягностыкі аўтамабільных дарог агульнага карыстання;
  • - вызначае ў межах прадастаўленых паўнамоцтваў парадак пракладкі і перабудовы інжынерных камунікацый у межах паласы адводу і прыдарожных палосах (у кантраляваных зонах) рэспубліканскіх аўтамабільных дарог, а таксама - па штучным збудаванні;
  • - у межах прадастаўленых паўнамоцтваў сцвярджае генеральныя схемы развіцця прыдарожнага сэрвісу на рэспубліканскіх аўтамабільных дарогах і ажыццяўляе каардынацыю дзейнасці рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў па размяшчэнні аб'ектаў прыдарожнага сэрвісу;
  • - устанаўлівае ў адпаведнасці з заканадаўствам нарматыўныя патрабаванні да эксплуатацыйнага стану і якасці ўтрымання аўтамабільных дарог, парадак ажыццяўлення кантролю за эксплуатацыйным станам і якасцю ўтрымання аўтамабільных дарог;
  • - арганізуе ажыццяўленне дзяржаўнага кантролю за дзейнасцю ў галіне грамадзянскай авіяцыі ў частцы забеспячэння авіяцыйнай бяспекі і бяспекі палётаў паветраных суднаў;
  • - забяспечвае ў адпаведнасці з заканадаўствам ажыццяўленне дзяржаўнай рэгістрацыі і допуску да эксплуатацыі грамадзянскіх паветраных суднаў, аэрадромаў грамадзянскай авіяцыі, а таксама вядзенне дзяржаўных рэестраў грамадзянскіх паветраных суднаў і аэрадромаў грамадзянскай авіяцыі;
  • - арганізуе правядзенне аналізу выяўленых канструктыўных недахопаў авіяцыйнай тэхнікі, інфармаванне пра іх эксплуатантаў грамадзянскіх паветраных суднаў, выдачу рэкамендацый па іх ліквідацыі распрацоўнікам гэтай авіяцыйнай тэхнікі;
  • - забяспечвае выдачу дазволаў на прымяненне бартавых радыёстанцыяў грамадзянскіх паветраных суднаў з прысваеннем пазыўныя радыёсігналу;
  • - у адпаведнасці з заканадаўствам забяспечвае выдачу дазволаў на выкананне палётаў (ўзлёт, пасадку) грамадзянскіх паветраных суднаў у паветранай прасторы Рэспублікі Беларусь, ажыццяўляе кантроль за выкананнем правілаў міжнародных палётаў у частцы паветранай прасторы Рэспублікі Беларусь, ва ўстаноўленым парадку пэўнай для паветраных трас, мясцовых паветраных ліній, раёнаў выканання авіяцыйных работ, аэрадромаў грамадзянскай авіяцыі і аэрапортаў, а таксама адпаведнасцю суднавых дакументаў, наяўных на борце грамадзянскіх паветраных суднаў замежных дзяржаў, міжнародным авіяцыйным стандартам, якія прызнаюцца Рэспублікай Беларусь;
  • - забяспечвае ўзгадненне праектавання і будаўніцтва населеных пунктаў, а таксама будаўніцтва і рэканструкцыі прамысловых, сельскагаспадарчых і іншых аб'ектаў у межах приаэродромной тэрыторыі аэрадромаў грамадзянскай авіяцыі, каардынацыю размяшчэння і функцыянавання аб'ектаў сэрвісу ў падначаленых авіяцыйных арганізацыях;
  • - у адпаведнасці з заканадаўствам арганізуе вядзенне ўліку авіяцыйных падзей, якія адбыліся з грамадзянскімі паветранымі судамі Рэспублікі Беларусь і грамадзянскімі паветранымі суднамі замежных дзяржаў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, распрацоўку на падставе рэкамендацый камісіі па расследаванні авіяцыйнай падзеі мерапрыемстваў па прадухіленні аналагічных авіяцыйных падзей;
  • - ажыццяўляе ва ўстаноўленым парадку закупкі тавараў (работ, паслуг) за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту ў межах каштарысу на чарговы фінансавы (бюджэтны) год;
  • - узгадняе ў адпаведнасці з заканадаўствам палажэнні аб структурных падраздзяленнях аблвыканкамаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў галіне транспарту і камунікацый;
  • - разглядае ў межах сваёй кампетэнцыі ў парадку, устаноўленым заканадаўствам, звароты (прапановы, заявы, скаргі) грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб (далей - звароты);
  • - па выніках разгляду зваротаў, аўтары якіх не задаволены вынікамі іх разгляду дзяржаўнымі арганізацыямі і структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкамаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў галіне транспарту і камунікацый, пры наяўнасці падстаў для станоўчага вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў выдае названым арганізацыям і структурным падраздзяленням абавязковыя для выканання прадпісанні аб належным вырашэнні гэтых пытанняў;
  • - ажыццяўляе праверкі захавання ў дзяржаўных арганізацыях і структурных падраздзяленнях аблвыканкамаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў галіне транспарту і камунікацый, парадку разгляду зваротаў, у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, арганізуе выязныя праверкі працы са зваротамі;
  • - па кожнаму выпадку неналежнага разгляду дзяржаўнымі арганізацыямі і структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкамаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў галіне транспарту і камунікацый, зваротаў накіроўвае іх кіраўнікам прадстаўленні аб прыцягненні службовых асоб, якія дапусцілі парушэнне парадку разгляду зваротаў, да дысцыплінарнай адказнасці;
  • - выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам.